Клуби знову обговорюють таку можливість.
У вівторок, 23-го травня, у приміщенні будинку футболу відбулося засідання загальних зборів учасників Української прем’єр-ліги. Головною темою засідання було питання телевізійних трансляцій матчів чемпіонату України в найближчих сезонах, проте на заході розглядалися й інші достатньо важливі питання для нашого футболу. Зокрема, Євгена Дикого обрали повноправним президентом ліги.
Але все ж, головним було питання трансляцій. Перш за все варто відзначити, що представники 16-ти клубів (за участі дебютантів еліти «Полісся» та «Оболоні», але без «Львова» та «Металіста»), за присутності першого віце-президента Української асоціації футболу Олега Протасова, обговорили потенційні формати реалізації медіаправ та вектори розвитку самостійного продукту ліги. Якщо говорити конкретніше – створення незалежної OTT-платформи для трансляції матчів чемпіонату України у сезоні 2023/24, а простішими словами – єдиного пулу.
Впродовж півторагодинної дискусії були озвучені конкретні пропозиції, звучали різнобічні аргументи, задавалися важливі питання та були знайдені потенційні способи їх вирішення. Зокрема, під час засідання фігурували два варіанти: вищезгаданий зі заснуванням власної ОТТ платформи («УПЛ ТБ»), власниками якої є самі клуби, а також продаж прав медіа-компаніям. Втім, більшість клубів підтримали ідею власного проекту, попри наявність пропозиції такої таки «Сетанти».
Мабуть, потрібно детальніше розповісти про концепцію потенційного єдиного пулу від егідою «УПЛ ТБ». Її ідеологами є «Шахтар» та «Рух», який навіть зробив спробу дозволити медіа транслювати зустріч в онлайні, однак інші клуби таку ініціативу не підтримали, тому все продовжилось за зачиненими дверима. План полягає в тому, щоб з нуля створити, на якій і показувати ігри. Витрати на трансляції мають взяти на себе клуби, на зібранні була озвучена цифра 6,5 тисяч доларів за матч, або ж 100 тисяч за сезон з кожного клубу. Словом, для деяких це вагома частина бюджету.
За підрахунками, у дебютний сезон функціонування «УПЛ ТВ» сподівається вийти «в нуль» за рахунок щомісячних платних підписок. Проте кожен клуб отримає ще й майданчик для реклами і матиме право під власні трансляції індивідуально залучати спонсорів, маючи таким чином заробіток. Хай там як, поки все це перебуває «на папері» і до конкретики не дійшло, оскільки деякі особи, як от президент «Зорі» Євген Геллер, взяли тиждень на роздуми.
За словами більшості представників клубів, є колективне, одностайне бажання рухатися в єдиному напрямку. Проте майже в усіх є багато питань щодо реалізації цього плану і можливості встигнути у дуже стислий період до початку наступного сезону. Ситуація наразі наступна: на 1-й погляд клуби близькі до створення єдиного пулу, але за старою традицією хтось може несподівано «вставити палиці у колеса».
Невдовзі запланована повторна зустріч представників клубів в онлайн-форматі, на якій буде представлено більш конкретний план дій та варіанти його реалізації для подальшого затвердження клубами-учасниками. Чи зможуть вони нарешті створити багатостраждальний телепул, чи може і цього разу з’являється якісь труднощі, – покаже час…